Managementul calităţii totale

1. INFORMAŢII GENERALE
2. EVALUARE
3. CONŢINUTURI
4. ORAR

1. Informaţii generale

An Sem Denumirea disciplinei C S L P p.c. Evaluare
2 3 Managementul calităţii totale 2 0,5 4 E
Notă: C – Curs | S – Seminar | L – Laborator | P – Proiect | E – Examen | V – Verificare | A/R – Admis/Respins | p.c. – puncte credit

Disciplină din planul de învăţământ al programului de masterat “Ingineria calităţii şi siguranţei în funcţionare în electronică şi telecomunicaţii” (ICSFET)

Titular: Dr. ing. Costel CIUCHI

Disciplina „Managementul calității totale” se ocupă de aprofundarea cunoștințelor care să stea la baza dezvoltării unei strategii de management, aceasta având drept scop înglobarea calității în toate procesele unei organizații, bazată pe participarea tuturor membrilor acesteia, prin care se urmărește asigurarea succesului pe termen lung prin satisfacerea clientului și obținerea de avantaje pentru toți membrii organizației și pentru societate. Cursul prezintă o arie tematică largă, cu accent pe ultimele noutăți în domeniu, fiind puternic orientat spre aplicativ, spre realizarea „calității organizației”, insistând pe proiectarea, implementarea și auditarea unor astfel de sisteme de management care să permită îndeplinirea nevoilor și așteptărilor clienților organizației și ale altor părți interesate, în vederea realizării succesului sustenabil al acesteia.

Fișa disciplinei MCT

2. Evaluare

– aprecierea activităţii la seminar: 20%
– teste de verificare: 40%
– examen final (scris): 40%.

3. Conţinutul cursului

1. MCT și contextul actual
2. Cultura calității organizaționale
3. Terminologie. Principiile calității
4. Anexa SL
5. Riscuri și oportunități aferente sistemului de management al calității
6. Sisteme de management al calității ISO 9001 – context și leadership
7. Sisteme de management al calității ISO 9001 – suport
8. Sisteme de management al calității ISO 9001 – operare
9. Sisteme de management al calității ISO 9001 – evaluarea și îmbunătățirea performanței
10. Auditul sistemelor de management al calității conform ISO 19011. Definiții. Principii. Riscuri și oportunități.
11. Iniţierea auditului și pregătirea activităţilor de audit. Planificarea auditului. Alocarea activităţilor în cadrul echipei de audit. Pregătirea informaţiilor documentate pentru audit.
12. Efectuarea activităţilor de audit. Alocarea rolurilor şi a responsabilităţilor pentru ghizi şi observatori. Efectuarea sedinţei de deschidere. Analiza informaţiilor documentate în timpul efectuării auditului. Eşantionare
13. Auditul virtual. Auditarea unor cerințe specifice
14. Constatările auditului. Determinarea rezultatelor auditului. Înregistrarea conformităților și a neconformităților. Încadrarea constatărilor. Redactarea neconformităţilor. Efectuarea şedinței de inchidere. Raportare
15. Managementul neconformităților. Competența auditorilor

Conţinutul seminarului
1. Fişa de proces
2. Diagrama de procese
3. Plan de audit
4. Raport de audit
5. Neconformități
6. Riscuri la nivelul unui sistem integrat de management
7. Studiu de caz

Bibliografie:
1. C. Roncea, Managementul calității totale. Suport de curs.
2. Anexa SL: 2021 – Apendix 2 al directivei ISO/IEC Directives, Part 1, Consolidated ISO Supplement. High Level Structure and identical text for management system standards and common core management system terms and definitions.
3. ISO/TMB/JTCG N 360: 2013 – N360 JTCG concept document to support Annex SL.
4. SR EN ISO 9000:2015 – Sisteme de management al calitatii – Principii fundamentale și vocabular.
5. SR EN ISO 9001:2015 – Sisteme de management al calităţii – Cerinţe.
6. ISO 9002:2016 – Quality management systems – Guidelines for the application of ISO 9001:2015.
7. ISO 9004:2018 Managementul calității – Calitatea unei organizații – Îndrumări pentru obținerea unui succes durabil.
8. ISO 10010:2022 – Quality management – Guide to understand, evaluate and improve organizational quality culture.
9. ISO 19011:2018 – Linii directoare pentru auditarea sistemelor de management.
10. ISO 9001:2015 – Understanding the International Standard, IRCA&CQI Report, 2015.
11. ISO 9001 Auditing Practices Group, www.iaf.nu.
12. Suport în platforma Moodle, https://curs.upb.ro.

4. Orar

Orarul valabil pentru semestrul curent: www.euroqual.pub.ro/orar/

Actualizat: 11.10.2025, 20:10 | Afișat: 9.8.2013, 21:46